Laura

Pardavimų strategė – performance dizainerė

10 dažniausių klaidų ieškant klientų:

Per daugiau nei 10 metų darbo su įvairių segmentų klientais – nuo individualiai dirbančių specialistų iki augančių įmonių – pastebėjome, kad dažniausios klaidos reklamoje kartojasi nepriklausomai nuo verslo dydžio ar srities. Kodėl? Nes rezultatą dažniausiai lemia ne biudžetas ar sektorius, o sprendimai, kurie priimami kampanijos metu.


1. Reklama neveikia – vadinasi, nėra klientų?

Reklamos sėkmė priklauso nuo to, kas ją kūrė, kaip ji buvo suplanuota ir su kokia auditorija buvo kalbama. Vienas dažniausių mitų – „reklama neveikia, vadinasi, niekam nereikia mano paslaugų“. Tai netiesa. Jei reklama nesulaukia dėmesio – vadinasi, ji nerezonuoja su auditorijos poreikiais. Klausimas ne „ar reikia jūsų produkto“, o „ar jūs žinote, ką jis sprendžia klientui?“


2. Parduodate paslaugą ar sprendimą?

Klientai perka ne produktą ar paslaugą – jie perka sprendimą į savo problemą. Jei reklamoje kalbate tik apie save („mes siūlome“, „mes turime“) – rizikuojate nesusilaukti dėmesio. Pavyzdys: automobilis nėra tik transporto priemonė – jis kelionės į kalnus, šeimos nuotykis ar saugumo jausmas. Tą patį turite perteikti ir jūs.


3. Kopijuojate konkurentus – bet kuo skiriatės?

Vienas dažniausių pasirinkimų – kopijuoti konkurentų reklamas. Problema ta, kad vartotojas mato jus ir konkurentus tuo pačiu metu. Jei niekuo neišsiskiriate, kodėl turėtų rinktis jus? Ir net jei kopijuojate didelę įmonę – nereiškia, kad jų reklama efektyvi.


4. Kas kūrė reklamą – dizaineris ar pardavėjas?

Pati esu dizainerė ir pardavimų strategė. Todėl pukiai žinau, kad gražūs vizualai ir kūrybiški tekstai nelygu rezultatai. Efektyvi reklama – tai pardavimų įrankis, o ne grožio konkursas. Dirbdami su reklama, visada klausiame: ar ją kūrė žmogus, išmanantis pardavimus? Jei ne – rezultatai atsitiktiniai. Pats dizainas negeneruoja pajamų – tai daro pardavimų svertai ir psichologija.


5. Ar žinote savo auditoriją?

Universali reklama – nėra reklama. Klientų grupės skirtingos, jų problemos – taip pat. 20-metis ir 50-metė nesureaguos į tą pačią žinutę. Segmentavimas, kalbėjimo tonas, vizualai ir kanalai – viskas turi būti adaptuota auditorijai.


6. Estetika ar rezultatas – kas svarbiau?

Ypač grožio sektoriuje dažnai bandoma parduoti nepasiekiamą grožį, bet klientas ieško sprendimo – atsikratyti raukšlių, aknės ar išspręsti kompleksą. Estetiniai vaizdai veikia, bet tik tada, kai rodo rezultatus, o ne „tobulus modelius“.


7. Jums patinka – bet ar patinka jūsų klientui?

Vienas pavojingiausių dalykų – vadovautis savo nuojauta ar draugų nuomone. Gera reklama – ta, kuri veikia. Ne ta, kuri „graži“. Tik skaičiai – CTR, konversijos, ROI – parodo tikrą vertę. Jei reklama neveikia – vadinasi, ji nėra gera.


8. Tik video ir reels? Ne visada.

Reels ir video formatas populiarus, bet ne visada efektyviausias. Kartais statinė reklama veikia geriau – ypač su vyresne auditorija ar kai reikia greitai perduoti žinutę. Svarbu ne formatas, o turinys. Be to, peržiūrėtas video nereiškia „paspaustas mygtukas PIRKTI“.


9. Naudojote „boost“? Tai ne reklama.

„Boost“ mygtukas – tai supaprastintas reklamos variantas, kuris neturi tikslinės analizės, segmentacijos ar stebėsenos galimybių. Jūs nematote nei konversijų kelio, nei ROI. Jūs tiesiog mokate Meta, kad jūsų įrašas būtų matomas – kam ir kodėl, neaišku.


10. Neatsižvelgiate į sezoniškumą

Bandote parduoti vasarą sniegą? Sezoniškumas yra kritiškai svarbus. Kai kurie produktai ar paslaugos veikia tik tam tikru metų laiku. Pvz., žiemą pamatai neliejami. Taip pat vasarą žmonės mažiau laiko praleidžia prie ekranų – reklamos matomumas krenta. Planuokite savo kampanijas pagal sezoną, poreikių pikus ir elgseną.

Reziumuojant:

Sėkminga reklama nėra atsitiktinumas – ji reikalauja strateginio mąstymo, tikslinės auditorijos pažinimo ir aiškios vertės pasiūlymo. Dažniausios klaidos kyla iš:

  • auditorijos nežinojimo (naudojami „visiems tinkantys“ šablonai)

  • produkto pardavimo, o ne problemos sprendimo siūlymo

  • kopijavimo konkurentų be išskirtinumo

  • gražių, bet neparduodančių reklamų kūrimo

  • nuojauta paremtų sprendimų, o ne duomenų analizės

  • netinkamo reklamos formato ar kanalo pasirinkimo

  • netinkamo reklamos laiko (sezoniškumo) ignoravimo

  • „boost“ mygtuko naudojimo vietoj tikros kampanijos

Reikia pagalbos?

Atsakykite laisva forma į 7 greitus klausimus

Išanalizuosime Jūsų situaciją, potencialą ir poreikius, reikalingus naujiems klientams pritraukti ar pardavimams padidinti.

Patyrę specialistai už prieinamą kainą – prisiimantys atsakomybę už savo pažadus ir suteikiantys rezultatų garantiją